Bebistiden

Alltså bebisar sover så himla mycket. Vad gjorde jag egentligen de första veckorna, när Emil var på jobbet? Vilma var ju inte så sällskaplig särkilt ofta.
Ja juste. Ibland sov Vilma på mig, och då plöjde jag avsnitt efter avsnitt av olika serier. Jag var ute och gick mycket, med den sovande Vilma i vagnen. Sov, gjorde jag också ganska ofta. Kanske åt jag lite godis också.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

På den femte bilden var vi på sjukhuset på grund av min livmoderinflammation. Jag sa till sköterskorna att jag absolut inte kunde ta hand om Vilma själv för att jag hade så ont. (Och att bebisen skulle var hemma ensam med pappan var ju inte på tal tydligen.) (Fast det hade jag inte heller gått med på, i och för sig.) Kanske var det en lögn för att jag inte ville sova ensam på sjukhuset. Emil fick sova på en madrass på golvet då. Vilma fick sova i en sån säng dom har på förlossningen och BB, men jag tyckte inte att hon skulle sova helt ensam, så den lilla korgen som är i dom sängarna ställde Emil bredvid sig på golvet.

#1 - - Anonym:

Vilka underbara bilder :) Det är ju egentligen inte längesen, men jag tycker det är evigheter sen hon var så där liten....
Ha det jättefint i huvudstaden nu/Kram

#2 - - Mormor/G-mormor:

Nu är den "anonyma" tillbaka :) Vill Gratta Vilma på hennes 9-månadersdag och hennes mamma och pappa på "Dörrknackardagen".
Kram till er

Upp