Skitunge.

I början av veckan var jag och Vilma bästisar, vi lekte och hade det så mysigt. Åkte ut på äventyr och ja, var sams! Igår förvandlades hon till en kränkt skitunge. Allt var fel. Hon skrek och grinade och kastade sig åt alla håll så fort något inte gick som hon ville. Hon ville komma till mig - skrik när jag tog upp henne. Hon ville ner - skrik när jag släppte ner henne. Phu!

Imorse vaknade hon klockan sex och jag tänkte att åååh vad braaa då får jag ha med mig en trött skitunge till tandläkaren klockan elva! Yes! Men hon sover nu. Så förhoppningsvis är hon pigg när hon vaknar.
Efter tandläkaren ska vi, om fröken tillåter, åka till Kupolen. Vi behöver varma sockor till lillfötterna och julklappar till kusinerna. Julia vill ha ett lila flygplan så vi får väl se om det finns nåt sånt. 

Imorgon ska jag och Emil på julbord och Vilma ska för första gången sova utan oss! Hon ska vara hos sin mormor och morfar. Då får hon två (eller tre, om moster är hemma) personer som orkar med en trotsunge och hennes mamma får sova en hel natt! Utan att behöva ligga och skaka på en spjälsäng eller leta efter nappar! (Inatt gav jag henne nappen 6 gånger. Ni kanske kan ana hur det låter när hon vaknar till och inser att NÅGON har spottat ut nappen!)

Lilltrotset ❤️
Min ek växer så det knakar!
I tisdags var vi på öppnis igen och Vilma hade inte tid för sångstunden då heller.
#1 - - Mormor/G-mormor:

Låter som en helt normal 1-åring, hon provar om hon kan bestämma :), men förstår om det ska bli skönt med en hel barnfri natt. Och det gick ju bra hos tandläkaren! Tack för besöket igår :).
Morgonkram till er

#2 - - mamma mormor:

Vi såg då inget monster =) =) Kul att veta va? Tack för att vi fick äran att ha henne här <3

Upp