Tillbaka på öppnis.

I fredags lekte Vilma länge länge inne i sitt rum, medan jag låg på soffan. Hon älskar att pyssla där inne!
I år har vi en liten gran uppe på en byrå här hemma, i lagom höjd för att små fingrar inte ska nå.

Idag vaknade Vilma klockan tjugo över sex. Jag försökte få henne att somna om men då blev hon bara arg på mig. Efter lite filmmys i sängen (hon brukar få se Saltkråkan på min mobil, perfekt när hon kan hålla den själv och jag kan ligga och slumra!) gick vi upp till hennes stora glädje. Men sen kände jag att idag vill vi inte hänga här hemma hela dagen! Så klockan kvart i nio bestämde jag att vi skulle åka till öppna förskolan i stan. Där har vi inte varit på hela hösten eftersom vi har varit sjuka så mycket. En kvart senare satt vi i bilen. Då hade jag hunnit fixa iordning mig själv, packat väskan, ge frukostvägraren en flaska välling och klä på henne. I nästan två timmar hängde vi på öppnis, och Vilma hade så kul så. Inga barn eller vuxna var läskiga, leksakerna var roliga, och tid för sångstund hade hon absolut inte! Istället ville hon gå runt och kika och läsa lite böcker. När vi kom hem tänkte jag att nu är hon nog trött, men ånej! Hon ville pyssla runt lite här hemma innan sömnen kunde komma. 

Nu har hon snart sovit en timme i alla fall, och när hon vaknar ska hon få lunch och sen tänkte jag att vi ska ut och gå en sväng. 

Hon smet in i lekrummet så fort overallen åkte av.
#1 - - Mormor/G-mormor:

Roligt för Vilma att träffa andra små kompisar :) Hon börjar bli stor nu, och blir mer och mer självständig, ser det ut som.
Kram/Puss

Upp