Vattkoppor.

I söndags trodde jag alltså att vi var på väg att bli friska. Det enda som var kvar var ju Vilmas feber, och det var ju på grund av den nya tanden! Men nej då, nu har min lilla bebis fått vattkoppor! Hon har feber och massa prickar lite här och var (bland annat en stor vid munnen, precis där hon har nappen, en jävel i örat och en massa i snippan...). Och en ny tand som gör ont för henne.
Inatt var den värsta natten sedan hon föddes - klockan tio i ett somnade hon. Hon fick ligga och se på youtube på min mobil tills hon däckade för ingenting.annat.fungerade. Hon bara grinade och grinade.
Usch vad det är jobbigt. Jag får sån ångest när jag inte kan hjälpa min bebis. Så när hon väl somnade inatt låg jag vaken länge och försökte undvika en panikattack. Det gick sådär.

Nu sover Vilma och när hon vaknat ska vi åka hem till mamma, för jag vill inte vara ensam hemma hela dagen.

Jag hoppas nu att hon blir immun mot detta! Men hon kanske är för liten för det? Jag vet inte hur det fungerar.

Upp