Öppnis, lek och mosterbesök

Hur länge Vilma sov efter Öppnis igår? En halvtimme. Precis som vanligt. Pust. Men vi hade kul i alla fall! Lekte, sjöng och fikade. Vilma tycker att bebisar är lite läskiga,men efter ett tag vågade hon sig fram lite mer. Eller ja, hon ville upp och gå och jag fick styra henne bort från alla barn så att hon inte gick på dom.
Resten av dagen lekte vi här hemma. Vilma har lärt sig åla runt PÅ RIKTIGT nu, så jag har fått babyproofat lite. Hon verkar tycka det är jättespännande, att glida runt och upptäck vardagsrummet och hennes lekrum :)
På eftermiddagen kom Amanda och hälsade på! Då passade jag på att få hjälp med att ta Vilma på Willys medan jag handlade.

Inatt har varit en jobbig natt. Vilma vaknade och var otröstlig, ingenting hjälpte. Ja, förutom att kolla på Bablarna på youtube då, men det kändes inte som en bra aktivitet att göra hela natten. Jag ville grina lika mycket som henne till slut. Efter många om och men, alvedon och välling somnade hon.
Hon har inte varit på bättre humör nu på morgonen dock (och inte jag heller kan jag säga), men jag hoppas att det blir bättre för henne efter middagssovningen som vi kämpar med just i detta nu. Vill ställa mig upp och skrika "SOV NU UNGE!" men misstänker att det inte hjälper så mycket.

När hon somnat ska jag dricka kaffe och äta frukost i lugn och ro. Sen ska vi åka till Hean, tänkte jag. Jag tror att mormor och morfar är sugna på wienerbröd, så då måste ju fikabudet fixa det!

Upp