En hemmadag

Idag var jag och Vilma ensamma hemma ett par timmar. Emil var iväg och spelade match.

Först sov Vilma middag, och då passade jag på att plocka undan lite här hemma.
Här är Vilmas del i bokhyllan!
När Vilma vaknade fick hon leka lite medan jag gjorde iordning hennes lunch.
Hon fick kolla på Pippi på SVT-play när jag matade henne.
Sen var det dags för lek igen! Vilma har fått skavsår på sina tår av allt ålande, så nu råder det strikta strump-regler här hemma!
Senare, när Emil var hemma igen, gick vi på en liten kvällspromenad.
Till lekparken!

Det har varit en ganska mysig dag, med andra ord! Nu ska jag plocka undan lite här hemma igen och vattna blommorna, sedan ska jag och Emil kolla på The Vampire Diaries innan vi ska göra Vilma sällskap i sovrummet.

#1 - - Mormor/G-mormor:

Så vackra bilder :) Undrar bara om det ser så städat ut om Rufstrollet är vaken också :)
Kram

Upp