Tillbaka i verkligheten

Hej! Nu är sommarlovet slut för oss. Emil har ju varit hemma i ungefär 2,5 månad, så med undantag för de veckorna jag jobbade i juni har vi varit tillsammans hela sommaren. Men nu har han återgått till att jobba på dagarna, och jag är ensam med vår bebis igen. Eller ja, bebis och bebis... Hon börjar bli en liten huligan!

Imorse vaknade jag av nåt konstigt ljud... Men det var bara ovan nämnda bebis som hade vaknat, lyckats ta sig upp på knä i smyg, och stod där och lekte med spjälsängen.
Ungefär en halvtimme efter att jag hade vaknat trillade dessa in. Frukostdate!
Det var full rulle i några timmar och sedan däckade Vilma i sin säng igen.
När hon sedan vaknat åt vi lunch och lekte lite. Här är Vilmas "mamma du är för långt bort"-min.
Sen tog vi oss ut på en promenad! Vilma med tutte och snutte och jag med podd i öronen.
"Mamma det var inte jag."
Och sen var det dags att sova igen. Struten har börjat sova på magen ibland!
När Vilma sov tankade jag lite energi genom att äta dumle och kolla på Modern Family. Vilken lagom stor godisskål kanske ni tänker... Nej, verkligen inte! Men det var den sista dumlen som fanns i mitt godisskåp.
Sen duschade Vilma innan Emil kom hem igen. Då åt vi middag, och sen drog dom två iväg till Vilmas farmor och farfar en sväng.

Det tar på krafterna att vara ensam med en 9-månadersbebis. Ett heltidsjobb och lite därtill. Men imorgon ska vi till Öppna Förskolan på förmiddagen, så då får vi lite tid att gå. Och kanske en rejäl middagssovning för Vilma efter det... Ja, en kan ju hoppas på det i alla fall.

#1 - - Mormor/G-mormor:

Så fort allting går, nu har ni ju redan en stor tjej :). Och nu börjar ju hon upptäcka "roliga" kusinerna också. Ha det bra på Öppna förskolan.
Morgonkram från Mormor/G-mormor

Upp