Long time no see.

Hej! Det var ett tag sedan sist men jag har en anledning - vi har varit sjuka. Emil, av alla människor, är den enda som har hållt sig frisk. Han brukar ju drabbas hårdast. Jag och Vilma har i alla fall varit förkylda och haft feber. Och ni vet väl hur det är när man är sjuk, då kan man inte hålla på att pilla på mobilen... Nä, okejrå. Dålig ursäkt för bloggtorkan.

En natt förra veckan vaknade jag av att jag satt och duschade. Jätteskönt var det men alltså jag gör ju helst det på dagen. När jag är vaken. Och det var inte direkt kul att gå ur det varma badrummet när jag vaknade.
Inatt tog jag med Vilma ut ur sovrummet för att göra välling - jag vet inte om hon väckte mig eller om hon ens var vaken - och medan jag skulle fixa flaskan satt jag henne på mattan i hallen, för hon kunde ju leka lite tänkte jag. I mörkret. Ungen blev ju skitledsen. Typ där någonstans vaknade jag till helt.
Jag hoppas att jag slutar upp med dom där fasonerna nu, för jag känner lite att jag nog borde passa på att sova på natten istället.

Just nu sitter jag i köket och skriver detta. Kollar så att mina blommor i fönstret mår bra titt som tätt. Jag snokar inte på våra nya grannar som precis har börjat bära kartonger. Jag är ju inte så nyfiken av mig.

Vilmet sover (oj, jag kollade på klockan nu och såg att hon har sovit i 1,5 timme!), och jag har, förutom icke-snokandet, läst ut en bok och druckit kaffe. Vi ska nog gå ut och gå efter lunchen idag, solen skiner och träden är röda och fina.

Blogg-appen låter mig inte ladda upp nå bilder just nu, så det får nu klara er utan i detta inlägg.

Nä. Nu är det visst dags för nästa lass att bäras in. Inte för att jag bryr mig, alltså, men jag måste nog kolla till blommorna en vända till.

#1 - - mamma mormor:

Håller helt med, sov istället för att hitta på tok på nätterna =) = )

#2 - - Mormor/G-mormor:

Ojdå.... passa dej så du inte går ut någon natt också :) Du får sätta på dej en koskälla, så Emil hör om du drar iväg :). Självklart måste man kolla på blommorna, dom mår ju bra om man pratar med dom, för nyfiken tror jag inte att du är.
Morgonkram

Upp