Krångelblogg.

Nu krånglar blogg.se, så återigen kan jag inte ladda upp några bilder... kanske är dags att byta portal. 


Så här skrev jag inatt, till sekten som jag är med i;

"Är det verkligen bevisat att barn INTE kan läsa tankar?? Så fort jag tänker att nu har Vilma varit tyst ett tag så nu sover hon nog äntligen, så börjar hon knöla igen. 

Håller på med operation få barnet att inse att det inte är värt att vakna på natten. Hon har varit en jävel ett tag, med förkylningar och vaccin och allt. Men nu är hon frisk och behöver liksom inte komma upp på natten för alvedon längre. Hon får inte komma upp och hon får inte välling. Jag gungar hennes säng tills jag får ont i armarna men ändå är det hon som är kränkt.
Ligger under mitt täcke nu för att hon inte ska se ljuset från mobilen och få hopp."

Phu. Vilken jävel hon har varit de senaste nätterna. Men inatt tog jag fajten och vann! I typ två timmar fick jag ligga och gunga på henne säng för att hon skulle sova, så fort jag slutade ställde hon sig, halvt sovande, upp och blev superledsen när jag sa åt henne att lägga sig ner. (Men hon gör det - hon lägger sig ner när jag säger till henne, min duktiga tjej!)
Det får det vara värt om hon till slut inser att det inte är någon idé att bråka med mamman. Ett par nätter till så borde hon väl förstå? Jag lever på hoppet.

Nu sover hon middag. På dagarna har hon blivit lättsövd (ja, hon är väl trött efter nätterna förstås) och börjat sova en lite längre stund istället för två korta. Det är skönt!
När hon vaknar ska vi åka till hennes kompis Melissa. Vilma och Melissa har samma intressen - att kolla på Daniel Tiger, och jag och hennes mamma har också samma intressen - att dricka kaffe och ofrivilligt kolla på Daniel Tiger.

Jag har lite bilder att visa er men dom får ni väl vänta på tills bloggjäveln funkar igen. Vi får se ikväll, när jag är barn-och pojkvänsledig, om jag orkar flytta bloggen till en portal som funkar kanske. 

Upp