Hej från sjukstugan.

Äntligen fredag! Jag räknar timmarna till Emil kommer hem och sen är henna med oss hela helgen. Den här veckan har varit både jobbig och tråkig. Men vad duktig hon är, den här lilla minimänniskan som jag har äran att umgås med varje dag. Hon är lite hängig men annars leker hon på som vanligt hela dagarna! Inatt har det varit lite jobbigt med kliande prickar och bråkiga tänder och feber dock. Men nu har det gått fyra dagar sedan prickarna kom så jag hoppas att det vänder snart.
Och vad låst jag känner mig när jag inte kan åka någonstans med henne! Jag måste (nåja måste och måste...) åka till Rusta och köpa ljusstakar och stjärnor men det får jag vänta med tills Emil kommer hem. Jag fattar ju att det inte är hela världen, men att liksom inte kunna åka någonstans när vi vill är tråkigt. Det är så himla tråkigt att bara sitta inne dag ut och dag in. Saltkråkan på SVT play är på på TVn hela dagarna. Som tur är gillar Vilma det lika mycket som Daniel Tiger! Och han är jag väldigt trött på nu. Dryga tigerjävel...

Nä usch vad bortskämd jag är. Men lite gnäll får man väl lov att släppa ut i sin egen blogg, tänker jag. Det är ju trots allt inte bara mysigt och roligt att hänga med en ettåring dygnet runt.

Vi har tagit en promenad varje dag den här veckan i alla fall, så det är ju bra. Jag har hittat på en vända som nog passar oss bra. Jag tror det är runt 5-6 km runt hela så det är lagom. Kanske provgår vi den idag, om vi orkar. Men jag får så ont i ansiktet när jag är ute i minusgrader! Kinderna bara bränner och bränner, långt efter att vi har kommit in i värmen igen till och med.

Nu sover Vilma här bredvid mig och när hon vaknar ska hon nog få bada lite. Jag tror det är skönt för prickarna och det är ett jättebra sätt att döda lite tid på. I badet sköter hon sig själv och leker länge länge. Då kan mamman dricka kaffe!

#1 - - Mormor/G-mormor:

Småbarnslivet är inte bara frid och fröjd, men det kommer att bli bortglömt det mesta tråkiga efter ett tag:).
Krya på till lilla Pricktjejen, och kram till er alla från oss på Hean.

Upp